اهداف ارزشیابی اعضای هیئت علمی

  • همسو نمودن اهداف و برنامه­هاي فردي اعضای محترم هیئت علمی با اهداف، ماموريت­ها و برنامه­هاي راهبردي تحقيقاتي و آموزشي دانشگاه
  • ارزيابي ميزان فعاليت و مشاركت محققان و مدرسان (هيات علمي و غير هيات علمي) و ترغيب آنان به انجام فعاليت­هاي پژوهشي، آموزشي و اجرايي با كيفيت بهتر
  • تلاش در جهت بالابردن كيفيت انتقال دانش و تكنولوژي
  • افزايش توانمندي محققان و مدرسان
  • شناسايي مسايل و مشكلات عرصه تحقيق و آموزش، به ويژه در بعد نيروي انساني و تلاش در جهت رفع آنها
  • جهت تحقق اين اهداف فعاليت محققان و مدرسان در قالب معيارهاي كلي فعاليت­هاي پژوهشي، آموزشي،              علمي اجرايي و خصوصيات و شاخص­هاي مربوطه مورد سنجش سالانه قرار مي گيرد.

الف) وظایف مدرسان

موارد زير از اصلي­ترين تكاليف مدرسان محسوب مي­شود:

  • همكاري و مشاركت مستمر در نيازسنجي، برنامه­ريزي و اولويت­بندي برنامه­ها
  • تدريس در دوره­هاي آموزشي، علمي ,تهيه و تدوين منابع و متون درسي، مواد آموزشي و نيز همكاري در نشر و تكثير آنها؛ همكاري و مشاركت در برگزاري كارگاه­هاي آموزشي
  • راهنمايي و ارائه مشورت­هاي لازم به دانشجويان جهت انجام طرح­ها و پروژه­هاي مطالعاتي و تحقيقاتي
  • حضور فعال در گردهمايي­ها و همايش­هاي علمي و تخصصي با ارائه مقالات شفاهي يا نمايشي (پوستر)
  • تلاش در جهت ارتقاء سطح علمي از طريق شركت در دوره­ها و كارگاه­هاي آموزشي و بازآموزي و نيز ارتباط با دانشگاه­ها و ساير مجامع علمي و پژوهشي داخلي و خارجي
  • مشاركت و حضور موثر درگروه و ارائه راهكارها و روش­ها، با هدف ارتقاء سطح كيفي برنامه­هاي آموزشي
  • شركت فعال در جلسات كارشناسي، فني و تخصصي واحد و نيز خارج از آن به تشخيص مقام مافوق
  • تهیه  طرح درس و رعايت سرفصل­های دروس در حین تدریس
  • تشكيل كامل كلاس­ها و پيگيري در برگزاری كلاس­هاي جبراني
  • ارائه به موقع نمرات نهایی جهت ثبت در سیستم
  • رسيدگي موثر به اعتراضات دانشجويان نسبت در زمینه ارزشیابی
  • رعایت شان  و منزلت و جایگاه استادی و التزام به آن

 

                      ب) روش های نظارت

دفتر نظارت بر اساس مصوبه شورای نظارت و بر اساس شاخص های زیر در به  ارزشیابی اساتید اقدام مینماید.قابل ذکر است در گذشته تنها مجرای ارزیابی نظر سنجی دانشجویان بوده که ازدرجه حصول اطمینان بالایی برای ارزیابی جامع اساتید برخوردار نبوده است.لذا شاخص های ارزیابی به صورت مکانیزه و از طروق زیر تحقق میپذیرد:

1-نظر سنجی دانشجویان 2-نظرات مدیران گروه و روسای دانشکده ها 3-گزارش های مستند دفتر اساتید 4- دایره امتحانات

ج) ویژگی های ارزشیابی :

از مهمترین ویژگی های ارزشیابی میتوان به

1-اختصاص ضریب وزنی به نظرات دانشجویان محترم بر اساس معدل  به قسمی که دانشجوی با معدل الف بالاترین وزن  را در میانگین نمره استاد در این آیتم به خود اختصاص میدهد

2-حذف پاسخ های مغرضانه از کاربرگ های نظر سنجی دانشجویی

3- شاخص گذاری تمامی سوالات  برای بیان آماری نتایج و تشخیص نقاط ضعف و قوت اساتید

4- ارزشگذاری  به حضور منظم اساتید در دانشگاه وبرگزاری کلاسهای درس و همینطور ارائه بموقع نمرات

                                5- ارائه تحلیل آماری و گراف های رشد در شاخص های ارزشیابی هر استاد  از طریق نرم افزار اختصاصی تهیه شده

                                6-امکان دستیابی اساتید از طریق وب پیج به نتایج نظرسنجی

                                7-تاثیر گذاری مثبت و منفی نتایج ارزشیابی براساس  آیین نامه تشویق و تذکر اعضای هیئت علمی

تلگرام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود

ارسال پیام مستقیم برای ارتباط با ریاست
در حال انجام عملیات...
ارتباط با ریاست
ارتباط با ریاست
ارسال پیام مستقیم برای روابط عمومی
در حال انجام عملیات...
روابط عمومی
روابط عمومی