حوزه معاونت اداری و مالی حوزه معاونت اداری و مالی مأموریت دارد براساس سیاستها و برنامه های مصوب و از طریق کسب ، تأمین و تخصیص منابع مالی (درآمدها ، اعتبارات و بودجه) ، نیروی انسانی و تهیه و تدارک مواد ، وسایل و تجهیزات و ارائه خدمات ، تسهیلات و امکانات اداری ، مالی ، رفاهی و خدماتی ، واحدهای سازمانی را در جهت ایفای مأموریتهای خود پشتیبانی کند . حوزه معاونت اداری و مالی مسئولیت برقراری نظام اموراداری و اجرای دقیق مقررات و ضوابط اداری و مالی را برعهده دارد. به طور محوری رسیدگی به امورکارکنان از جمله استخدام ، ارتقاء ، اموررفاهی ، وصول درآمدها و نظارت بر فعالیت قسمتهای تابعه و عمدتاً تأمین نیازهای خدماتی و پشتیبانی دانشگاه و نیز ارائه خط مشیهای مناسب برای تأمین نیروی انسانی موردنیاز تشکیلات مصوب و سایر ضوابط در این حوزه انجام می شود . با توجه به اینکه بالغ بر پرسنل در واحد شاهرود در 3 حوزه ستادی ، دانشکدهها و بیمارستان مشغول به کار هستند تأمین امکانات رفاهی آنان از ضروریات و جزء اولویتهای این حوزه میباشد. این حوزه در زمینه تدوین استراتژی ، برنامههای تشکیلاتی دانشگاه و سیستم هزینه و درآمدها ، با همکاری حوزههای مختلف معاونتها در سطح دانشگاه و بیمارستان فعالیت دارد . نمونه دیگر از شرح وظایف : 1 – همکاری با رئیس دانشگاه در اجرای هرچه بهتر وظایف مربوط به واحدهای ستادی دانشگاه . 2 – انجام بررسیهای سازمانی و برآورد نیروی انسانی موردنیاز دانشگاه . 3 – نظارت برحسن اجرای کلیه قوانین و مقررات مربوط به اموراستخدامی و معاملاتی . 4 – سامان دهی و برنامه ریزی مالی مبتنی بر افزایش بهره وری . 5 – برنامه ریزی برای درآمدزایی و افزایش منابع مالی با اتکاء بر توان علمی و تخصص دانشگاه . 6 – سیاست گذاری ، مدیریت و ارزیابی منابع انسانی به منظور افزایش بهره وری کارکنان و حفظ انضباط اداری . 7 – فراهم کردن تسهیلات و ارائه خدمات رفاهی به اعضای هیأت علمی و کارکنان . 8 – سیاست گذاری و برنامه ریزی برای پشتیبانی و تدارک نیارمندی های دانشگاه . 9- انجام ساير امور مربوط بر حسب تشخيص و ارجاع مقام مافوق.
|