روابط عمومی نیاز پایدار سازمان

 

نياز به شناخت و درك متقابل به منظور تسريع در دستيابي به مقاصد و اهداف، امروزه در سازمانها و ادارات به عنوان يك اصل اساسي در مديريت پذيرفته شده است . اين ارتباط كه از آن به عنوان روابط عمومي ياد مي شود يكي ازمهمترين و با ارزش ترين عوامل موثر در سرنوشت هر موسسه و گروه محسوب مي گردد.

هدف روابط عمومي، كسب تفاهم و پشتيباني از طريق ايجاد حس  اشتراك بين فرد يا سازمان از سويي و مخاطبان از سوي ديگر مي‌باشد كه باعث ايجاد ارتباطي تعاملي، دو سويه، مشاركتي و پيچيده مي‌شود و به طور بالقوه ايجاد حسن اشتراك را ميسر و ممكن مي‌سازد. پس متخصصان روابط عمومي، كه نقش هماهنگ كننده درون سازماني و هدايت كننده ارتباط سازمان با بيرون را ايفا ميكنند بايستي از دانش، مهارتهاي ارتباطي، روانشناسي، جامعه شناسي، سياست، اقتصاد، اصول مديريت و علم اخلاق برخوردار باشند تا بتوانند به جايگاه ويژه خود مشرف شوند و هنگامي كه سازمان در معرض هجوم مشكلات قرار ميگيرد بتواند وضعيت فعلي را حفظ كرده و براي جلوگيري از انزواي اجرايي و حركت انفعالي كه ممكن است دير يا زود متوجه هر سازماني شود، وارد عمل گردد كمك شاياني نمايد.

در اين راستا اهدافي به شرح ذيل مي توانند اثر گذار و در مدت زماني محدود منتج به نتيجه شود:

  1. زمينه‌سازي براي اعمال حاكميت ارتباط دو سويه بين روابط عمومي و تك تك مردم يعني مخاطب ديگر تنها جمع مردم نيستند، بلكه ما پاسخگوي تك تك مردم استفاده كننده از خدمات روابط عمومي خواهيم بود با اين نگرش و باور، رضايت‌مندي همگان حاصل مي‌شود.
  2. روابط عمومي بايد بنوعي حلقه اتصال و نقطه ارتباطي بين مديريت و ارباب رجوع ‌باشد.
  3. سايت اينترنتي يكي از رسانه‌هاي ارتباطي (هر چند كه مخاطبين خاص خود را دارد) و رسانه‌ الكترونيكي است كه بايد در دسترس مشتري قرار گيرد تا امكان ارتباط آسان‌ فراهم گردد. تمامي معاونتها، مديريتها،  علاوه بر اينكه در وب سايت  لينگ مي‌شوند بطور مجزا در سايت مركزي هم توضيح داده شده‌اند.
  4. تعامل با سازمانهاي دولتي و خصوصي بمنظور مشاركت ذهني و عملي آنها در برنامه‌هاي اجرايي
  5. بكارگيري ابزار مدرن براي رسيدن به"روابط عمومي ديجيتالي"، تجهيزات ارتباطي همه وسيله‌اند نه هدف البته به صرف بهره‌گيري از انواع تجهيزات ارتباطي نمي‌توان به يك روابط عمومي ديجيتالي پاسخگو، پويا و خلاق دست يافت، بلكه ميزان تعامل روابط عمومي با مشتريان تعيين كننده و نقش‌انداز اصلي در اين عرصه است به عبارت ديگر روابط عمومي ديجيتالي صرفاً مسلح شدن به فن‌آوري نيست.
  6. بازنگري و تحول و ارتقاء ساختاري در روابط عمومي
  7. تحقيق و پژوهش‌هاي لازم (نياز سنجي، امكان سنجي و نظر سنجي) بمنظور برخورد حرفه‌اي و كارشناسانه با مسائل
  8. انجام امور فرهنگي، مذهبي و ملي رسانه‌اي

 

ابزار رسیدن به اهداف :

از آنجا كه فعاليتهاي تبليغاتي و روابط عمومي، از جمله فعاليتهاي ارتباطي هستند، پس براي انجام اين فعاليتها و موثر بودن آنها بايد از رسانه‌اي خاص استفاده كرد:

  • رسانه‌هاي صوتي و تصويري مانند: راديو و تلويزيون و سينما.
  • رسانه‌هاي چاپي مانند: روزنامه‌ها، مجله‌ها، اطلاعيه‌ها و مجلات مصرف كنندگان.
  • رسانه‌هاي محيطي خارجي مانند: بيلبورد، تابلوهاي ديواري ، بالن و نوار پارچه اي يا Banner
  • رسانه‌هاي محيطي داخلي مانند: لايت باكس و تابلوهاي حجمي از كالاها.
  • رسانه‌هاي پست مستقيم مانند: كاتالوگ، بروشور، نامه و هر چيزي كه براي مخاطبين خاص، ارسال مي‌شود.
  • رسانه‌هاي الكترونيك مانند: تابلوهاي الكترونيك LED ، ويدئو وال و اينترنت .
  • رسانه‌هاي روابط عمومي مانند: بازديدها ، جشن ها ، مسابقه ها و مراسم .
  •  

روابط عمومي براي ايفاي موثر و كارآمد نقش مديريتي خود نيازمند برنامه‌ريزي است. برنامه‌ريزي اگر جوهره و ماهيت اصلي مديريت نباشد، پايه و اساس آن است. بدون برنامه‌ريزي مديريت محقق نمی شود . در حقيقت براي مديران روابط عمومي كافي نيست كه تنها بر شرايط زمان حال و امور روزمره متمركز شوند، هدايت سازمان به سوي آينده متعالی يك امر حياتي است و موجبات تحقق اهداف ويژه سازمان را فراهم می سازد. برنامه‌ريزي به مدیریت خصوصا" به روابط عمومي اين قدرت را مي‌دهدکه

  1. جهت درست را انتخاب كند
  2. بحرانها را شناسايي کند
  3. به طور مستمر نيازها و خواسته‌هاي مخاطبان را شناسایی نماید ،
  4. سازمان را در جهت تحقق اهداف خود هدايت كند
  5. آینده نگری و افق شناسی سازمان را تقویت کند..

     

زیر مجموعه های این حوزه شامل:

 

تعدادی از افتخارات  و فعالیتهای روابط عمومی دانشگاه  :

  1. کسب رتبه ممتاز در روابط عمومی های دانشگاه آزاد اسلامی از سالها پیش تا کنون
  2. تقدیر هیات داوران نخستین جشنواره روابط عمومی های بخش خصوصی و تعاونی کشور - سال 85
  3. کسب مقام روابط عمومی برتر در سومین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران - سال 85
  4. تقدیر اولین جلسه هم اندیشی مدیران روابط عمومی شهرستان شاهرود از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - سال 85
  5. کسب مقام روابط عمومی برتر در اولین سمینار مدیران روابط عمومی دانشگاههای آزاد اسلامی کل کشور- سال 84
  6. دریافت تندیس ویژه ترویج روابط عمومی از چهارمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایرا ن - سال 86
  7. دریافت لوح تقدیر از فرمانداری شهرستان شاهرود -  سال 86
  8. کسب مقام روابط عمومی ویژه و برتر در دومین  جشنواره روابط عمومی های بخش خصوصی و تعاونی کشور- سال 86
  9. نماینده کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در استان سمنان
  10. راه اندازی اولین روابط عمومی الکترونیک در استان سمنان
  11. راه اندازی اولین رادیوی درون سازمانی در استان سمنان سال 92
  12. راه اندازی اولین سایت و وبلاگ روابط عمومی استان سمنان سال 86
  13. نماینده سمپوزیوم روابط عمومی کشوردر استان سمنان
  14. نماینده کنفرانس روابط عمومی الکترونیک ایران در استان سمنان
  15.  کسب مقام روابط عمومی برتر کشور در سومین همایش روابط عمومی الکترونیک سال 87
  16.  نماینده جشنواره انتشارات روابط عمومی کشور - سال 87 
  17. ارسال صدها خبر و گزارش به رسانه های گروهی
  18. دریافت تندیس ویژه ترویج روابط عمومی از پنجمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایرا ن - سال 87
  19. کسب رتبه برتر در ترویج روابط عمومی از اولین کنفرانس بین المللی روابط عمومی 2 سال 88
  20. کسب رتبه اول در انتشارات از چهارمین جشنواره سراسری روابط عمومی های برتر کشور سال 88
  21. خبرنگار نمونه شاهرود سال 88
  22. روابط عمومی برتر شهرستان در سال 89 و تقدیر توسط معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد
  23. کسب مقام روابط عمومی برتر کشور در سومین همایش روابط عمومی الکترونیک سال 88
  24. کسب رتبه برتر در ترویج روابط عمومی از اولین کنفرانس بین المللی روابط عمومی 2 سال 89
  25. کسب رتبه برتر در بین روابط عمومی های استان سمنان از سوی استانداری سال 90
  26. مدیر نمونه دانشگاه سال 90
  27. دریافت تندیس ویژه و کسب عنوان روابط عمومی برتر در هفتمین کنفرانس و جشنواره بین المللی روابط عمومی ایران سال 90
  28. نماینده کنفرانس بین المللی کارگزاران روابط عمومی مسلمان در استان سمنان  سال 91
  29. نماینده دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی سال 92
  30. کسب عنوان روابط عمومی برتر در بین سازمانهای دولتی و غیر دولتی استان سمنان از سوی استانداری سال 92
  31. کسب رتبه برتر در حوزه ارتباطات درون سازمانی در یازدهمین کنفرانس و جشنواره بین المللی روابط عمومی کشور سال 92
  32. مدیر نمونه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود - سال 92
  33. تلگرام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود
ارسال پیام مستقیم برای ارتباط با ریاست
در حال انجام عملیات...
ارتباط با ریاست
ارتباط با ریاست
ارسال پیام مستقیم برای روابط عمومی
در حال انجام عملیات...
روابط عمومی
روابط عمومی