بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) قبل از تحول

مرکز آموزشی ، درمانی و پژوهشی خاتم الانبیاء (ص) تنها بیمارستان تابعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در این شهرستان میباشد این بیمارستان  در سال 1370 باعنوان گروه پزشکی رازی توسط بخش خصوصی تاسیس و راه اندازی شد و پس از 14 ماه فعالیت آن متوقف گردید . این مرکز درمانی در سال 1379 توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود خریداری و در سال 1380 با نام بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) بهربرداری مجدد گردید . در ابتدای تاسیس شامل بخش های جراحی ، اتاق عمل ، اورژانس ، زایمان و نوزادان بوده است که بعداً بخش های داخلی ، زنان ، اطفال ، CCU ، ICU ، NICU ، چشم ، قلب ، نورولوژی ، ENT و... راه اندازی شده و مورد بهره برداری قرار گرفت .

درمانگاه بیمارستان ( کلینیک ) نزدیک به 10 سال می باشد که فعالانه درحال خدمات رسانی به همشهریان محترم  است و خدمات رسانی این بخش شامل : کلینیک زنان ، چشم ، اطفال و نوزادان ، قلب ، داخلی ، غدد ، ENT ، نورولوژی ، آندوسکوپی ، کولونوسکوپی ، اسپیرومتری ، غربالگری دیابت و بیماری های پستان می باشد .

در این مرکز امکانات تشخیصی نظیر MRI ، CT اسکن اسپیرال ، آزمایشگاه مجهز ، پاتولوژی ، سونوگرافی رادیوگرافیبا سیستم دیجیتالی ( D.D.R) ، ماموگرافی ( دیجیتال) ،  OPG ( دیجیتال) ، اکوگرافی ، EEG ، EMG ، MCV نیز فعال گردیده و مورد استفاده برای عموم می باشد .

خلاصه ای از روند تعالی بیمارستان خاتم الانبیاء (ص)

در شروع دوره ی تحول (1380) ابتدا در طی چند ماه وضعیت موجود بیمارستان بررسی و برنامه ریزی اولیه برای بهبود سه محور اساسی ذیل آغاز گردید :

  1. بهینه سازی فضاهای فیزیکی و تاسیساتی
  2. اصلاح سیستم مدیریت در جهت افزایش کارایی و بهره وری واحدها
  3. مدیریت منابع انسانی

آنچه مسلم است امروزه موسسات خدمات بهداشتی – درمانی در راستای رسیدن به بالاترین سطح کیفیت ، جهت گیری نموده اند و به این منظور فعالیت های عدیده ای از قبیل : تضمین کیفیت ، بهبود کیفیت ، ، مدیریت کیفیت فراگیر ، بهبود بهره برداری از منابع ، اعتبار سنجی ، و مدیریت خطر را انجام می دهند . و اگرچه همه این فعالیت ها حول محور کیفیت صورت می گیرد ولی از حیث مفهومی و عملیاتی وجوه افتراق مشخصی میان آنها وجود دارد .

گفتنی است که بسیاری از سازمان های خدمات بهداشتی – درمانی در دنیا ، بکارگیری مدل EFQM یا مدل تعالی سازمان را در فعالیت های خود آغاز کرده است . این مرکز از شهریور سال 90 با برگزاری کارگاه آموزشی اعتبار بخشی و حاکمیت بالینی و خود ارزیابی در سطح مدیریت ارشد ، مدیران میانی و سرپرستان که از طرف معاونت درمان شهرستان شاهرود اجرا شد ، وارد عرصه استانداردهای اعتبار بخشی بیمارستان در ایران گردید .

این اقدام به منظور جایگزینی روش های سنتی مدیریت با سیستم های مدیریت نوین بوده و تفکر سیستماتیک و قرار گرفتن در مسیر برتری پایدار را برای سازمان ، فراهم نمود .

بیانیه های سازمان ، منشور اخلاقی بیمارستان ، باورها ، خط مشی و اهداف استراتژیک همگی مبین ارزش ها و اهداف اصلی این مرکز است و بر اساس آن آیین نامه ها و دستورالعمل های مختلفی خصوصاً در 10 ماهه اخیر تهیه و اجرا می گردد .

تلگرام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود

ارسال پیام مستقیم برای ارتباط با ریاست
در حال انجام عملیات...
ارتباط با ریاست
ارتباط با ریاست
ارسال پیام مستقیم برای روابط عمومی
در حال انجام عملیات...
روابط عمومی
روابط عمومی